BAC DE RODA (dijous/Arts&Crafts i Pintacontes)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Haikús japonesos en tinta xinesa"
DIJOUS BAC DE RODA –GRUP MIXT

Aquesta setmana hem viatjat al Japó amb els infants d’art del Bac de Roda. Després d’explicar alguns trets més reconeguts d’aquesta cultura, hem volgut treballar els haikús. Uns petits poemes, la majoria d’ells proverbis, que anaven acompanyats d’uns dibuixos els quals els representaven. Aquestes petites il·lustracions es realitzaven amb tinta xina, i ha estat aquesta tècnica i aquest material el que hem volgut mostrar. Amb aquesta pintura, els menuts han pogut aprendre com funciona aquest tipus de pigment. En aquest cas, es basa en una pintura negre que al barrejar-la en aigua s’aclareix i, per tant, es tracta de jugar amb aquest element per a crear il·lustracions en blanc i negre amb els seus contrastos i ombres.
Per tal de realitzar aquestes composicions hem volgut crear un millor ambient entre els petits. A partir d’exercicis de respiració i relaxació, els hem fet imaginar ambients japonesos, amb els típics arbres de bambú i els seus paisatges muntanyosos. Alhora els hem fet entrar en contacte amb allò que sentien en aquell moment: el soroll d’ocells, del carrer, etc.
Així, deixant volant la seva imaginació han pogut realitzar posteriorment les seves creacions. Alguns, fins i tot, han intentat realitzar el seu propi haikú amb el seu dibuix. Se’ns dubte una tècnica artística diferent treballa des d’una perspectiva més enllà de la nostra cultura.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Treballem el bodegó: un dibuix típic de les belles arts"
DIJOUS BAC DE RODA –GRUP MIXT

Amb aquest treball hem conegut de primera mà la l'obra de l'artista Alberto Giacometti i ens hem posat en la seva pell al dissenyar i construir una maqueta d'escultura exempta feta amb filferro i  paper de plata (per imitar la textura del bronze) i a més li hem fet una base de guix que ens ha servit de "peana". Cadascú ha creat la seva pròpia des de la imaginació i ha resolt els problemes que aporten "la gravetat" i l'equilibri tot experimentant amb els materials i les formes com un escultor experimentat.

 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Treballem el bodegó: un dibuix típic de les belles arts"
DIJOUS BAC DE RODA –GRUP MIXT


IMG-20170210-WA0019.jpgAquesta setmana des de l’activitat d’art hem realitzat amb els infants del grup d’art de l’escola Bac de Roda un bodegó. Primerament les monitores hem muntat un petit “teatret” damunt d’una taula amb una tela i un focus de llum on hi hem col·locat els objectes a dibuixar.
IMG-20170126-WA0017.jpgAmb aquesta activitat hem volgut treballar el clarobscur, una tècnica basada en la perspectiva espacial obtinguda mitjançant els contrastos d’ombra que genera una llum. A partir d’aquest joc es pot accentuar el volum de l’obra.
A més a més, hem treballat el dibuix momentani, és a dir, la realització d’una obra a partir del que trobem i muntem en aquell moment, i per fer-ho encara més proper, les monitores han realitzat uns quants models de bodegó per a que els infants trobessin diferents tipus de models i treballessin diferents posicions i  perspectives dels objectes.
Finalment hem introduït una nova tècnica: el carbonet. Que permet aprofundir en el món dels dibuixos en blanc i negre a partir dels difuminadors, el guix blanc, que dóna llum, i les gomes de pa, les gomes especials per a esborrar carbonet.
Així doncs, aquesta setmana els petits han realitzat un treball típic de les belles arts clàssiques.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fem un collage de “El petó”"
DIJOUS BAC DE RODA –GRUP MIXT

Un cop ja hem conegut a Gustav Klimt hem volgut aprofundir una mica més amb ell a partir de fer una de les seves obres més conegudes: “El petó”. En aquesta obra Klimt representa a una parella molt íntima que es dissolt sobre un fons brillant i extravagant. Les dos figures es troben al final d’una espècie de prat donant-se un petó tendre.
Tot i així, amb els infants del bac de Roda, volíem treballar amb aquesta obra una tècnica que li donés un aire diferent a l’obra: el collage. A partir de col·locar diferents trossos de papers de colors de diaris, revistes, fulls i cartolines els infants han anat construint la seva obra. Primerament han situat l’eix principal de l’obra, els dos enamorats i la muntanya. Aquest primer fet amb colors groguencs i el segon amb verds. Posteriorment han realitzat el fons llampant i finalment, amb una mica més de detallisme les cares dels dos personatges i els detalls de la roba. 

20170112_170023.jpgIMG-20170126-WA0018.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Viatgem a Europa i coneixem a Gustav Klimt"
DIJOUS BAC DE RODA –GRUP MIXT

Aquest trimestre a l’escola Bac de Roda ens hem posat a punt per a fer un viatge molt proper per Europa. Així hem pogut conèixer a Gustav Klimt, un artista austríac molt conegut per una de les seves grans obres titulada “El petó”. Klimt, conegut per ser pintor no es va iniciar en aquest camp sinó que primerament fou dissenyador de roba de les classes altes així com dissenyador gràfic, on realitzava cartells d’espectacles teatrals. Posteriorment destacà amb els seus quadres a partir de realitzar unes obres molt vistoses i llampants, amb el seu color daurat predilecte i el seu taronja. La combinació d’elements més realistes amb d’altres més abstractes i geomètrics creaven un contrast en els seus quadres. Les seves composicions han estat molt conegudes per les imatges de tendresa i amor que han suscitat així com també les que mostren les diferents edats de les persones i el cicle de la vida com “L’arbre de la vida”.

Un cop ja hem conegut a Gustav Klimt hem volgut aprofundir una mica més amb ell a partir de realitzar una de les seves obres més conegudes: “El petó”. En aquesta obra Klimt representa a una parella molt íntima que es dissolt sobre un fons brillant i extravagant. Les dos figures es troben al final d’una espècie de prat donant-se un petó tendre.
Tot i així, volíem treballar amb aquesta obra una tècnica que li donés un aire diferent a l’obra: el collage. A partir de col·locar diferents trossos de papers de colors de diaris, revistes, fulls i cartolines els infants han anat construint la seva obra. Primerament han situat l’eix principal de l’obra, els dos enamorats i la muntanya. Aquest primer fet amb colors groguencs i el segon amb verds. Posteriorment han realitzat el fons llampant i finalment, amb una mica més de detallisme les cares dels dos personatges i els detalls de la roba.
 20170112_174255.jpg
 20170112_172115.jpg
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Coneixem l'art del Perú del s.I !!!"
DIJOUS BAC DE RODA –GRUP MIXT
 
Hem conegut els grans dibuixos lineals d'animals que van fer els antics habitants del Perú (al segle I), de la cultura Nazca, al llarg dels enormes camps, anomenats "pampas".

Els nens i nenes han representat l'animal que més els agrada amb un tipus de dibuix molt lineal, ajudat-se amb uns pals de polo, per a fer les línies ben rectes si s'esqueia. Finalment, li hem donat color amb sorres brillants; aquestes s'enganxen a la línia del dibuix gràcies a una cola transparent que hem aplicat abans amb el pinzell, i la sorra l'hem aplicat tot llençant-la pel damunt com una pluja.

...........................................................................
Iniciem el nou curs 2016-17!
"Constel·lació de noms a BAC DE RODA!"

El grup i la monitora

Aquest any iniciem el curs amb un petit grup mixt de nens i nenes d'entre infantil i primària, i la primera sessió la hem fet junts a l'aula de plàstica. La monitora que habitualment portarà el grup es diu Marina, i ve carregada de piles després de fer un stage a Holanda aquest estiu. 
 
La Marina és monitora de lleure titulada per la CET'10 i és també de les més joves de l'equip, a més dels nostres extraescolars la podeu trobar de monitora de lleure de menjador. Actualment està cursant estudis de Doble Grau de Periodisme i Humanitats a la universitat Pompeu Fabra, i és alumna de fa molts anys de l'"Escola d'Art del Poblenou" (Assoc. d'Art PN). Així doncs és la persona idònia per a ensenyar als nostres alumnes dibuix i tècniques artístiques, així com valors de convivència propis del lleure, i les activitats en anglès que estan previstes per al curs.

"Constel·lació de noms"

Per a la primera sessió els monitors han preparat una activitat que ha servit per a dir els nostres noms i presentar-nos al grup; han barrejat aspectes del clàssic joc de presentació del "Cabdell" i les obres de Joan Miró anomenades "Constel·lacions". Així el company que tenia el cabdell de ràfia negra el feia arribar a un company de la taula (normalment a algun company/a que no coneixia) i el/la que ho rebia es presentava al grup tot dient el seu nom, classe, ... i allò que més li agradava, o que li agradaria molt fer, a taller d'art. Quan deien el seu nom rebien la fitxa de la seva lletra inicial i l'enganxaven a la taula just davant d'ells, amb el paper on acabarien dibuixant/escrivint el seu nom tot inventant-se una lletra divertida i artística.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada